Referensprojekt
Vanaheim AB har varit ansvarig för att utföra kontrollen som anmält organ enligt kravet i Kommissionens beslut av den 26 april 2011 om en teknisk specifikation för driftskompatibilitet (TSD) avseende delsystemet Infrastruktur i det transeuropeiska järnvägssystemet för konventionell trafik (2011/275/EU) för linjer som anges nedan enligt modul SG
Finland |
|
| Lielahti-Kokemäki | Uppgraderat spår nya broar |
| Helsinki yard renovation | Uppgraderade växlar |
| Hyvinkää-Karjaa bridges | Nya broar |
| Soinlahti industrial park | Ny bro |
Sverige |
|
| Klingerud-Stenåsen | Nytt dubbelspår |
| Marieholmsbron | Nytt dubbelspår |
| Gävle hamn | Uppgraderat spår |
| Tunadalspåret | Uppgraderat spår |
| AKZO Nobel track | Uppgraderat spår |
| Hamnspåret Göteborg | Nytt dubbelspår |
| Hamnspår Umeå | Nytt spår |
| Kaisepakte | Uppgraderat spår |
| Ripats | Uppgraderat spår |
| Ånge | Uppgraderat spår |
| Jönåker | Ny bro |
| Lakaträsk | Uppgraderad station |
| Kil-Ställdalen | Uppgraderad linje |
Polen |
|
| Linje 353 | uppgraderat spår |
Vanaheim AB har varit ansvarig för att utföra kontrollen som anmält organ enligt kravet i Kommissionens beslut av den 26 april 2011 om en teknisk specifikation för driftskompatibilitet (TSD) avseende delsystemet Energi i det transeuropeiska järnvägssystemet för konventionell trafik (2011/274/EU) för linjer och stationer som anges nedan.
Sverige |
|
| Klingerud-Stenåsen | Nytt dubbelspår |
| Marieholmsbron, Göteborg | Ny järnväg bro och spår |
| Umeå hamn | Nytt järnvägsspår |
| Gävle hamn | Ny järnvägslinje |
| Rågåker | Nytt järnvägsspår |
Vanaheim AB har varit ansvarig för att utföra kontrollen som anmält organ enligt kravet i Kommissionens beslut av den 6 mars 2008 om teknisk specifikation för driftskompatibilitet (TSD) avseende delsystemet Energi i det transeuropeiska järnvägssystemet för höghastighetståg (2008/284/EU) för linjer och stationer som anges nedan.
Sverige |
|
| Citytunneln, Malmö | |
| Ängelholm-Förslöv | Nytt dubbelspår |
| Malmö C | Uppgraderad station |
| Förslöv-Båstad | Ny linje |
Vanaheim AB har varit ansvarig för att utföra kontrollen som anmält organ enligt kravet i Kommissionens beslut av den 20 december 2007 om tekniska specifikationer för driftskompatibiliteten avseende det transeuropeiska järnvägssystemet för höghastighetståg för linjer och stationer som anges nedan enligt modul SG
Sverige |
|
| Citytunneln | Ny linje under Malmö |
| Ängelholm-Förslöv | Nytt dubbelspår |
| Kringlan | Ny station |
| Styvje | Ny station |
| Vårgårda | Uppgraderad station |
| Lund | Uppgraderad station |
| Malmö C | Uppgraderad station |
| Ängelholm | Uppgraderad station |
| Stehag | Uppgraderad station |
| Eslöv | Uppgraderad station |
| Stockholm C | Uppgraderad station |
| Björnlunda | Uppgraderad station |
| Skebokvarn | Uppgraderad station |
| Sävsjö | Uppgraderad station |
| Hallsberg | Uppgraderad station |
| Jättendal | Ny station |
| Förslöv-Båstad | Ny linje |
| Skattkärr | Uppgraderad station |
| Gårdsjö | Ny station |
| Stegskogen | Ny station |
| Uppsala-Gamla Uppsala | Nytt dubbelspår |
| Flackarp – Arlöv | Nytt dubbelspår |
| Alvesta | Uppgraderad station |
| Åby | Uppgraderad station |
| Stenkullen | Ny station |
| Algutsgården | Ny station |
Vanaheim AB har varit ansvarig för att utföra kontrollen som anmält organ enligt kravet i Kommissionens beslut av den 21 december 2007 om tekniska specifikationer för driftskompatibiliteten avseende funktionshindrade i det transeuropeiska järnvägssystemet för konventionella tåg och det transeuropeiska järnvägssystemet för höghastighetståg (2008/164/EU) för linjer och stationer (nya och uppgraderade) som anges nedan enligt modul SG.
Finland |
||
| Jämsä | Kouvola | Savonlinna |
| Kauhava | Pasila-Keski | Uusikyllä |
| Kausala | Pääskylahti | Villähde |
| Koria | ||
Sverige |
||
| Abisko | Hörnefors | Strängnäs |
| Alingsås | Jönköping | Sturefors |
| Alvesta | Kalmar | Sunderbyn |
| Arvika | Karlstad | Sundsvall |
| Avesta/Krylbo | Katrineholm | Söderhamn |
| Ballingslöv | Kattarp | Sösdala |
| Bastuträsk | Kil | Tannerfors |
| Bollnäs | Klippan | Trelleborg C |
| Borlänge | Krigslida | Trollhättan |
| Borlänge Resecentrum | Kristianstad | Umeå C |
| Borås | Kållered | Umeå Östra |
| Båstad | Lammhult | Varberg |
| Diö | Leksand | Vikingstad |
| Enköping | Linghem | Vissefjärda |
| Eskilstuna | Linköping | Vänersborg |
| Eslöv | Ludvika | Vännäsby |
| Falköping | Lycksele | Värnamo |
| Flen | Malmö C | Västerås |
| Grevie | Mjölby | Västra Ingelstad |
| Gällö | Moheda | Växjö |
| Halmstad | Mölndal nedre | Åmål |
| Helsingborg | Nordmaling | Åre |
| Herrljunga | Norrköping | Örebro |
| Holmsjö | Nynäsgård | Örnsköldsvik |
| Hudiksvall | Partille | Örnsköldsvik n:a |
| Husum | Stenkullen | Östersund |
| Hästveda | Stockaryd | |
Norge |
||
| Arna |
Vanaheim AB har varit ansvarig för att utföra kontrollen som anmält organ enligt kravet i Kommissionens beslut av den 20 december 2007 om tekniska specifikationer för driftskompatibiliteten avseende säkerhet i järnvägstunnlar i det transeuropeiska järnvägssystemet för konventionella tåg och höghastighetståg (2008/163/EU) för tunnlar som anges nedan, enligt modul SG.
Sverige |
| Citytunneln, Malmö |
| Södertunneln, Helsinborg |
| Skree, Strömstad |
| Gamla, Uppsala |
| Flackarp |
| Hamnspåret, Göteborg |
Norge |
| Gevingåsen, Trondheim |
| Ulrikentunneln, Bergen |
Kontroll av driftskompatibilitetkomponenter hos de transeuropeiska järnvägssystemet delsystemet INS (infrastruktur)
- Nya sliprar modul H2 A-betong
- Nya sliprar modul H2 Strängbetong


